شهید رمضــان عبــاسـی

جنبــش دانـــش آمـــوزی استان مازندران

شهید رمضــان عبــاسـی

جنبــش دانـــش آمـــوزی استان مازندران

شهید رمضــان عبــاسـی

آنچه ملاحضه می فرمائید در مورد شهید والا مقام رمضان عباسی از شهدای روحانی نوجوان شهرستان ساری می باشد که به همت اعضای جنبــش دانـــش آمـــوزی استان مازندران پژوهش و ارائه شده است . انشاءالله مورد قبول قرار گیرد.
نام پدر : کریم
تاریخ تولد : 1342/11/10
تاریخ شهادت : 1360/05/18
محل تولد : میاندورود
گلزار روستای طبقده میاندرود
نحوه شهادت : اصابت ترکش خمپاره
محل شهادت :دارخوین
منتظر نظرات و پیشنهادات و اطلاعات شما هستیم.

بايگاني

آخرين مطالب

زندگی نامه

يكشنبه, ۲ اسفند ۱۳۹۴، ۰۳:۵۱ ب.ظ

تولد [سن هنگام شهادت 18 سال و 6 ماه]


شهید رمضان عباسی (1342_1361) متولد روستای زیبای طبقده شهرستان شهید پرور میاندرودِ استان مازندران است. رمضان عباسی در خانواده‌ای با ایمان و دوستدار اهل بیت علیه ‌السلام  متولد شد ، مادرش فاطمه صغری عرب و پدرش کریم نام داشت.

 

تحصیلات ؛ خانواده و ازدواج [حوزه علمیه][مجرد]


رمضان عباسی در سایه محبت های پدر و مادر پاکدامن و مهربانش دوران کودکی را پشت سر گذاشت و بعد وارد مدرسه شد و به فراگیری تحصیل پرداخت ، شهید در شهرهای نکا و قم مشغول فراگیری دروس حوزوی بوده .ایشان مجرد و فرزند دوم خانواده بود.

 

شهادت [بسیجی _ داروخوین] [شهید سال دوم جنگ تحمیلی]


رمضان عباسی در عضویت بسیجی به اسلام خدمت می کرد که در 1361/05/18 هجری شمسی در دارخوین شهد شیرین شهادت نوشید و در جوار رحمت الهی جای گرفت . پیکر پاک شهید عباسی پس از تشییع در زادگاهش (طبق ده) دفن شد. سلام و درود خدا بر روح پاک و مطهرش.

 

فرازهایی از وصیتنامه شهید رمضان عباسی


شهادت باعث می شود که انسان با خدا ملاقات کند . به ، چه سعادتی . چه زیبا گفت : رسد آدمی به جایی که به جز خدا نداند. پدر و مادر عزیزم شما باید در دنیا امتحان خود را بدهید ، فرزند داری هم آزمایش است ؛ همه چیز آزمایش است. پدری مثل ابراهیم و مادری مثل هاجر باشید ؛ فردای قیامت به خدا می گوئید که ما اسماعیلمان را در راه تو و دین تو و برای لبیک گفتن به ندای فرزند فاطمه س که در مقابل شرق و غرب «هل من ناصر ینصرنی» سر داده فرستادیم...

... اگر قدر این عزت و عظمت انقلاب را ندانیم و خط امام را که فرزند پیامبر است ادامه ندهیم به گیر منصور دوانیقی ها خواهیم افتاد.

۹۴/۱۲/۰۲ موافقين ۰ مخالفين ۰
میثم میثم

نظرات  (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی